خدمات تخصصی حسابداری حرفه ای ویژه مشاغل

خدمات تخصصی حسابداری حرفه ای ویژه مشاغل مسائل زیادی پیش روی کسب و کارها وجود دارد یکی از این موارد، انجام خدمات حسابداری است که به طور مستقیم به تخصص بیزینس مرتبط نیست اما اجرای آن در شرکت الزامی می باشد.

این که یک شرکت چگونه باید به حسابداری امور مالی خود بپردازد و بر اجرای آن فائق آید دغدغه بسیاری از شرکت هاست.

در این مقاله به موضوعاتی چون: خدمات حسابداری چیست؟ ، شرکت خدمات حسابداري، انواع خدمات حسابداری، وظایف شرکت های ارائه دهنده خدمات، تعرفه ها و سوالات مهم آن خواهیم پرداخت.

خدمات تخصصی حسابداری حرفه ای ویژه مشاغل

خدمات حسابداری چیست؟

خدمات حسابداري تمامی امور حسابداری مالی یک واحد اقتصادی را شامل می شود. این خدمات از کوچکترین کارهای حسابداری تا مهمترین انها را در بر می گیرد. همه امور و محاسبات مالی با‌توجه به قوانین آن باید صورت گیرد.

به عبارت دیگر، به تمام کارهایی که یک حسابدار در شرکت باید با‌توجه به اصول حسابداری و قوانین اداری انجام دهد خدمات حسابداری گفته می شود.

یک واحد اقتصادی می تواند تمام یا بخشی از خدمات حسابداری خود را به شرکت های حسابداری بسپارد. در بسیاری شرکت ها تمام خدمات حسابداري توسط نیروی داخلی همان شرکت انجام می گیرد.

اهداف خدمات حسابداری چیست؟

خدمات حسابداری شامل تمام فعالیت های مربوط به امور مالی می باشد . این خدمات با تکمیل دفاتر مالی شروع می شود و با هدف تهیه صورت های مالی، تهیه گزارشات مالی، بررسی خروجی مالی شرکت، تهیه ترازآزمایشی و ترازنامه ادامه می یابد. خدمات حسابداري به شما گزارشی از عملکرد خود در بازه زمانی مشخصی ارائه می کند.

حسابرسی چیست؟

حسابرسی فعالیتی است که توسط آن، کار بخش حسابداری شرکت، بررسی و خروجی های آن تحت بازرسی قرار می گیرد. با استفاده از حسابرسی، خروجی های تهیه شده در واحد حسابداری بازرسی شده و صحت آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این فعالیت مورد سنجش قرار می دهد که گزارشات و محاسبات در حسابداری از استانداردهای اصلی تبعیت کنند و محاسبات بدون اشکال انجام شده باشد. مسئولیت صحت صورت های مالی بر عهده بخش حسابرسی می باشد. در صورت بروز ایراد در این محاسبات، موسسه یا شخص حسابرس باید از لحاظ حقوقی پاسخگو باشد.

اهداف خدمات حسابرسی چیست؟

خدمات تخصصی حسابداری حرفه ای ویژه مشاغل ممکن است افراد به اشتباه یا به عمد در گزارشات حسابداری تغییراتی ایجاد نمایند. این تغییرات می تواند به دلیل اشتباه در محاسبات، یا جرائمی چون فرار مالیاتی و … باشد. خدمات حسابرسی وظیفه دارد با بررسی دقیق صورت های مالی، این خطاها را استخراج نماید و پس از اطلاع رسانی، در صورت اصلاح شدن، صحت آنها را تایید نماید. جلوگیری از بروز اشتباه در محاسبات حسابداری، اصلی ترین هدف حسابرسی می باشد.

بعضی از ادارات جهت تایید گزارشات مالی شرکت مقابل، درخواست اخذ تاییدیه از یک موسسه حسابرسی می نمایند.

انواع خدمات حسابداری با‌توجه به نوع خدمت

خدمات حسابداری با توجه‌به نوع خدمات مورد نیاز شرکت ها و یا موضوع آنها تقسیم می گردند. امروزه خدمات حسابداري عمدتا توسط شرکت های حسابداری ارائه می شود.

مراحل حسابداری مورد نیاز، جایگاه شرکت نسبت به نوپا یا فعال بودن و اقدامات قبلی صورت گرفته در شرکت، بنیان این نوع تقسیم بندی می باشد. در این تقسیم بندی، خدمات حسابداري را بر حسب انواعی که می توانید از شرکت ها کسب نمایید بیان می نماییم:

1. خدمات مشاوره
2. خدمات پشتیبانی
3. خدمات اجرایی
4. خدمات 360 درجه

مهم ترین کارهای شرکت حسابداری

همانطور که بیان شد کار شرکت های حسابداری از دو جنیه مورد تقسیم بندی قرار می گیرد. بُعد خدمات و بعد موضوع.

اگر از بعد خدمات نیاز به استفاده از شرکت های حسابداری داشته باشید شرکت های حسابداری به چهار شکل این کار را برای شما انجام می دهند.

خدمات مشاوره: شما می توانید با اخذ مشاوره در راه اندازی و به کارگیری سیستم های حسابداری از آنها مشاوره بگیرید.

خدمات پشتیبانی: شرکت خدمات حسابداری برای شما خدمات راه اندازی فنی سیستم های حسابداری و رفع ایرادات آن را بر عهده می گیرند. پس از راه اندازی، سیستم به شما تحویل خواهد شد.

خدمات اجرایی: شرکت به شما خدمات حسابداري مالی کامل را ارئه می نماید.

خدمات 360 درجه: تمام امور مالی شرکت شما از خرد تا کلان ترین را دربرمی گیرد.

پس از بررسی روش های مذکور، شرکت حسابداری به اظهار نظر درباره صورت های مالی و نتایج آنها می پردازد.

تمام خدمات بیان شده در بخش خدمات موضوعی حسابداری نیز توسط شرکت های حسابداری ارائه می گردند.

یک شرکت خدمات حسابداری، مشاور خوبی برای ارزیابی عملکرد دوره ای شما می باشد.

مزایای استفاده از خدمات حسابداری

  • توسعه تجارت و مدیریت سرمایه
  • رفع اختلاس
  • اطلاع رسانی به مدیریت بازرگانی از وضعیت اقتصادی و مالی
  • پرداخت ها به موقع انجام می شود

 

نرم افزار حسابداری آنلایننرم افزار مالیاتی آنلاین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *