تعریف حسابداری شرکتی: هر آنچه که باید بدانید

هنگامی که افراد حسابداری شرکتی را تعریف می کنند، به یک شعبه حسابداری خاص اشاره دارد که حسابداری شرکت ها را مدیریت می کند، حساب های آنها و هرگونه صورت جریان نقدی را آماده می کند، نتایج مالی را برای کسب و کار تجزیه و تحلیل و تفسیر می کند، و به هر رویدادی مانند جذب، ادغام، و ترازنامه های تلفیقی حسابداری شرکتی می گویند.

حسابداری شرکتی

شرایط یک حسابدار شرکتی

بسیاری از کارفرمایان برای واجد شرایط بودن برای شغل حسابداری شرکتی، داشتن مدرک لیسانس در رشته مالی یا حسابداری را الزامی می دانند. برخی از کارفرمایان ممکن است از آنها بخواهند که دارای اعتبار حسابدار رسمی باشند. بدون در نظر گرفتن این امر هوشمندانه است، زیرا می تواند تعداد فرصت های شغلی را برای کسانی که آن را دارند باز کند.

وظایف یک حسابدار شرکتی چیست؟

حسابداران وظیفه نگهداری سوابق مالی را بر عهده دارند و ممکن است در زمینه های مختلف در زمینه تامین مالی و حسابداری تخصص داشته باشند. کسانی که در حسابداری شرکتی کار می کنند بر حسابداری تجاری تمرکز می کنند و سوابق مالی را برای سازمان نگه می دارند تا مطمئن شوند که کاملاً با مقررات، قوانین و سیاست های سازمان مطابقت دارند. هر بخشی که می خواهد هزینه زیادی داشته باشد، باید ابتدا آن را توسط بخش مالی اداره کند تا مطمئن شود که بودجه برای آن وجود دارد. این وظیفه حسابدار است که به مدیران اجرایی کمک کند تا انتخاب های مالی هوشمندانه ای داشته باشند.

حسابداری شرکتی

دو کارکرد اصلی در صنعت وجود دارد که شامل موارد زیر است:

حسابداری – با عملیات روزانه سر و کار دارد، درآمد و هزینه ها را پیگیری می کند، حساب ها را متعادل می کند، تمام صورت حساب ها را پرداخت می کند و حقوق و دستمزد را اجرا می کند.
امور مالی – هزینه ها و درآمد را تجزیه و تحلیل می کند تا مطمئن شود که سرمایه به طور موثر استفاده می شود، به شرکت ها در مورد هزینه های پروژه مشاوره می دهد و سرمایه گذاری می کند.

صورتهای مالی و دفاتر

حسابداران شرکتی وظیفه تهیه و تلفیق دفاتر کل و صورتهای مالی شرکت را بر عهده دارند. آنها گزارش های مالی و دفتر کل را از دفاتر بخش جمع آوری می کنند و صورت های مالی را برای مدیران شرکت آماده می کنند. این حسابداران مطمئن می شوند که هر بخش از شرکت به درآمد آنها کمک می کند.

تهیه بودجه

سازمان ها باید مطمئن شوند که همه اهداف مالی خود را هر ساله برآورده می کنند. حسابدار شرکت مسئول تهیه بودجه است تا هر بخش به اندازه کافی پول خرج کند. این می تواند به سمت هزینه هایی مانند سرمایه گذاری، نیازهای بخش (مانند لوازم) یا استخدام برود. این حسابداران اغلب ممیزی انجام می دهند تا مطمئن شوند که هر بخش به بودجه مالی خود پایبند است و اهداف سازمان هر ساله برآورده می شود. مدیران شرکت هر ساله بودجه را بررسی و تصویب خواهند کرد.

مزایای شغل حسابداری شرکتی

حسابداری شرکتی اطمینان حاصل می کند که حرفه ای ها می توانند در حوزه ای که از آن لذت می برند، روی حرفه خود کار کنند. آنها ممکن است نسبت به کسانی که در حسابداری دولتی کار می کنند تعادل بین کار و زندگی عالی داشته باشند، اما این شرکت ها همچنین به طور فعال به این مشکل رسیدگی می کنند زیرا آنها بیشتر و بیشتر با بخش خصوصی رقابت می کنند. برخی فرصت‌های تخصصی وجود دارد که اغلب به حساب‌های جدید برای تیم‌های خود نیاز دارند، مانند خرده‌فروشان بزرگ، سازمان‌های دولتی، تولیدکنندگان، شرکت‌های فناوری، شرکت‌های بیوتکنولوژی و سازمان‌های زیست‌محیطی.

حوزه‌هایی مانند ارزیابی کسب‌وکار، فناوری اطلاعات و حسابداری پزشکی قانونی نیز تقاضای بالایی دارند. این فرصت‌ها که به حمایت از رشد کسب‌وکار در کسب‌وکارها کمک می‌کنند، مانند تحلیلگران سیستم کسب‌وکار و تحلیل‌گران مالی، فرصت متفاوتی را به حسابداران می‌دهند تا مستقیماً به هدف اصلی شرکت کمک کنند. اگر می خواهید مدیری باشید که در یک صنعت یا شرکت خاص رتبه بالایی دارد، بهتر است آن تجربه تخصصی را به سرعت در یک محیط شرکتی به دست آورید.

حسابداران شرکتی نتایج شرکت را برای تجارتی که در آن مشغول به کار هستند گزارش می دهند، به این معنی که در مقایسه با حسابداری دولتی که برای مشتریان کار می کند، ممکن است از شغل خود رضایت بیشتری داشته باشند. حسابداری شرکتی در مورد انعطاف پذیری بیشتر شخصی نیز برنده است. تمرکز اصلی در حسابداری عمومی ساعات قابل پرداخت است، در حالی که نیازی به پیگیری ساعت در حسابداری خصوصی نیست زیرا تمرکز بر کسب درآمد روزانه برای شرکت است.

وقتی صحبت از حسابداری شرکتی می شود، اغلب موارد کمتری از اضافه کاری وجود دارد. با این حال، در طول فصل مالیات، ممکن است برای یک حسابدار عادی باشد که شش روز در هفته کار کند. اینکه بدانید شغل خاصی دارید و مکان مشخصی را برای انجام آن هر روز برای بسیاری از افراد تعیین کرده اید، آرامش بخش است، زیرا داشتن یک روال عادی استرس را در بسیاری از افراد کاهش می دهد.

اگر در مورد نحوه تعریف حسابداری شرکتی به کمک نیاز دارید، می توانید با ترازآنلاین تماس گرفته و با مشاورین ما سوالات خود را مطرح کرده و به جوابی که می خواهید برسید.

 

نرم افزار حسابداری آنلایننرم افزار مالیاتی آنلاین

2 دیدگاه دربارهٔ «تعریف حسابداری شرکتی: هر آنچه که باید بدانید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *